Kampania linków sponsorowanych, a public relations

2020-07-26

Sieć ma zalety, które pozwalają wyeliminować pośredników informacji. Chciałbym się zająć bardziej szczegółowo wykorzystaniem Internetu w public relations.


Kampania linków sponsorowanych, a sieć

Relacje z mediami tradycyjnymi z wykorzystaniem Internetu mogą być skuteczne, lecz do tego musi być spełniony jeden warunek. Dziennikarze muszą używać Internetu. Rzeczywiście w skali całych mediów skutek wykorzystania Internetu może być niewielki, lecz są produkty lub usługi, których PR prowadzi się w sieci efektywnie. Dziennikarze zajmujący się określonymi branżami, na przykład IT, często traktują Internet jako podstawowe źródło informacji i to do nich warto kierować swoje działania. Warto jest zatem zdecydować się na kampanię linków sponsorowanych.


Przyjmijmy, że pracujemy w takiej branży, w której dziennikarze chętnie korzystają z Internetu. Jednak, aby się o tym przekonać, wystarczy skontaktować się ze wszystkimi osobami z mediów klasycznych, do których chcielibyśmy docierać siecią i zapytać, czy takie udogodnienie dla ich pracy spotka się z miłym przyjęciem. Nie wystarczy jednak sprawdzić, czy na wizytówkach występuje adres e-mail. Często nie jest on wykorzystywany lub jest to adres całej redakcji, co utrudnia kontakty. Kampania linków sponsorowanych http://pl.seeyouup.com/oferta/11-google-ads staje się coraz bardziej popularna.


Dla takiej grupy mamy kilka narzędzi pozwalających odciążyć pracę PR-owca. Jest to przede wszystkim wysyłka informacji prasowych pocztą elektroniczną. Każdy, kto był zmuszony wysłać sześćdziesiąt faksów jednego dnia do różnych redakcji, które często mają zajęty numer, doceni e-mail wysyłany w jednej sekundzie do wszystkich. Oszczędność czasu jest olbrzymia i możemy go poświęcić na zajęcie się bardziej kreatywnymi czynnościami. Nie jest to jednak jedyna zaleta tego sposobu komunikacji. Trzeba pamiętać o tym, że e-mail to bardziej wymyślne narzędzie i nie stanowi jedynie elektronicznego odpowiednika faksu.


Możliwość użycia hypertekstu znacznie podnosi atrakcyjność informacji prasowej. Innymi zaletami jest możliwość przesyłania zdjęć i plików, przekopiowania tekstu, która pozwala dziennikarzowi oszczędzić czas przeznaczony na przepisanie faksu oraz bardziej osobisty charakter listu elektronicznego. Nie jest to jednak narzędzie idealne. Można popełnić wiele nieprzyjemnych w skutkach błędów w nakierowaniu na kampanię linków sponsorowanych. Drugim narzędziem działań PR wobec mediów tradycyjnych jest wirtualne biuro prasowe. Coraz więcej osób decyduje się na kampanię linków sponsorowanych. Miejsce, w którym dziennikarze mają możliwość zapoznania się ze wszystkimi informacjami prasowymi wysyłanymi przez firmę. Dobrze jest, jeżeli informacje te mogą być przeszukiwane według słów kluczowych i posegregowane tematycznie. Wtedy dziennikarz zainteresowany tylko określonymi informacjami na nasz temat, na przykład komunikatami giełdowymi, otrzymuje wszystko w sposób łatwy i przyjemny.